Retete, retete vegane
Leave a comment

Falafelu’colorat!

Deși alimentația mea este îndreptată cam 80% spre alimente fresh, crude și integrale – consider că din când în când putem să mai facem și excepții :). O excepție tip “fast food” dar măcar să fie un preparat homemade. În acest fel am mult mai multă încredere!

Din categoria fast food-ului adresat vegetarienilor şi veganilor am încercat până în prezent burgerul şi falafelul. Reţeta de burger o găseşti aici – a ieşit absolut demenţial + este homemade. Acum a venit şi rândul falafelului. Evident am realizat o variantă mai sănătoasă – nu m-a lăsat constiinţa prăjesc chifteluţele în ulei, aşa le-am copt la cuptor. Gustul este foarte asemănător cu cel al falafelului cumpărat de la fast food. De asemenea nu am folosit lipie din făină albă ci una din făină integrală. În rest foarte foarte multe legume colorate şi crude! Ahhh şi cum putea uit de sosul de tahinni 🙂

Ingrediente 15 chifteluţe falafel:

– 200g năut hidratat şi fiert

– 1 legătură mare pătrunjel

– microplante alf-alfa sau ridiche sau fasole Mung

– 2 cepe medii

– 1 linguriţă pudră chimen şi 1 linguriţă pudră chimion

– un praf de sare neiodată de ocnă

Nu trebuie adăugată nici un fel de făină pentru a lega compoziţia, dar dacă totuşi consideri este necesar atunci poţi adăuga 1 lingură de seminţe de in hidratate în prealabil.

Ingrediente asamblare falafel :

– microplante de alfalfa (lucernă)

– microplante de sfeclă

salată verde, ardei gras, roşii, ridiche rosie şi ridiche mov, ceapă, varză de kale, seminţe susan alb şi negru

Mod de preparare:

1. Nu folosesc năut la conservă din mai multe motive, unul ar fi produsele la conservă dezechilibrează sistemul endocrin (citeşte mai multe aici).

2. Aşadar hidratez năutul cumpărat la pungă cu 1 noapte sau cu cel puţin 8 ore înainte de preparare. Apoi după hidratare îl pun la fiert. 1 parte năut la 2 părţi apă. Acesta va fierbe în aproximativ 1 – 1:30h. De recomandat este schimbaţi apa încă o dată pe timpul fierberii pentru a mai elimina din acidul fitic.

3. Apoi scurgem apa în care a fiert şi îl transferăm în blender sau robotul de bucatarie alături de ceapă, pătrunjel, microplantele indicate mai sus. Vrum vrum până ce acestea se mărunţesc bine. Apoi adăugăm condimentele şi sarea după gust. Vrum vrum până ce se încorporează bine aromele.

4. Începem şi creăm formele cu ajutorul palmelor, le rotunjim sau le creăm forma dorită de noi. Cantitatea indicată mai sus ajunge cam pentru aproximativ 15 bucăţi de chifteluţe.

5. Introducem chifteluțele la cuptor pentru aproximativ 1 oră. Tapetăm o tavă cu foaie de copt și așezam chifteluțele la foc mediu.

6. Următorul pas este asamblarea falafelului 🙂 Aici imaginaţia poate intervină din plin.

Eu am folosit foarte multe culori – culori aprinse astfel încât aduc un aport mare de vitamine 🙂

Dacă ai întrebări sau pur şi simplu doreşti să îmi spui cât de tare ţi se pare reţeta :P, îmi poţi lăsa un comment mai jos sub acest articol. Mă găseşti si pe facebook dolcefarverde 🙂. Poti da subscribe la blog sau like la pagina de facebook pentru a fi la curent cu noutăţile din lumea reţetelor sănătoase şi a nutriţiei echilibrate!

Leave a Reply