Mic Dejun, Retete, Retete raw vegane
Leave a comment

Bundincă ovaz cu iaurt de cocos și gem de chia – totul homemade!

Da da! Ai citit bine titlul! Știu . . . sună bine de tot 🙂 iar gustul este pe măsură! Am descoperit o super combinație! Echilibrul într-un bol delicios pe care îl putem consuma la micul dejun sau ca o gustărică între mese! Este absolut amazing, iar timpul de preparare este foarte scurt – aproximativ 10 minute!
 
Am încercat de curând acest gem cu semințe de chia și fructe de pădure – homemade – și mi s-a părul super delicios. Din acest motiv vreau să împărtășesc cu voi o variantă de “gem” preparată pe loc dar care nu conține zahăr sau alți conservanți.

Ceea ce este super tare – este că puteți să preparați acest tip de gem cu chia în fiecare zi. Este vorba despre un gem raw dar la fel de delicios ca cel traditional – si nu include ore petrecute în bucătărie! Timpul de preparare este de maxim 5 minute. Este o variantă muuuuult mai sănătoasă față de gemul tradițional plin de zahăr! 
 
Cât despre iaurtul de cocos – vă spun sincer că nu îmi vine să consum pe cel din supermarket. Ați citit ingredientele? No wayyyy! Mai bine îl consum mai rar dar îl prepar eu acasă și în acest fel știu ce conține. Este un iaurt delicios dar mai ales sănătos!

Ingrediente oat meal:

– 5 linguri mari fulgi de ovăz
– 150ml apa plată
– o lingură semințe de chia
– 100g fructe de pădure congelate (ce mix preferați voi)
– 1 lingură mare îndulcitor (sirop de cocos, agave, arțar)
– o lingură seminte canepă
cacao nibs (bucățele de cacao) – pentru un extra crunch + o doză bună de magneziu
-1 nucă de cocos tânără

Mod de preparare oat meal:

Pasul 1: Introducem fulgii de ovăz într-un bol și îi amestecăm cu apa plată.  Îi lăsăm să se umfle și absoarbă toată apa!
 
Pasul 2: Scoatem fructele de pădure de la congelator și le încălzim timp de 1-2 minute la cuptor. Sau le scoatem din timp și așteptăm se dezghețe. Acestea își vor lăsa zeama dulce și suculentă. Începem și zdrobim fructele cu furculița.  Adăugăm semințele de chia și o lingură din îndulcitorul preferat.  Amestecăm bine și lăsăm semințele de chia să absoarbă sucul fructelor. Ahhh un deliciu.
 
Pasul 3: Pentru a prepara iaurtul de cocos avem nevoie de o nucă de cocos tânără. Spargem tânăra nucă – introducem în blender jumatate din lichidul/apa de cocos din interior.

Apoi cu o lingură scoatem pulpa albă și o adăugăm alături de lichidul extras din nucă. Vrum vrum – mixam timp de 1 minut pană ce se măruntesc si se amestecă bine. Acesta va căpăta textura iaurtului!

Nucă de cocos tânără arată cam așa 🙂 Nu este nuca de cocos pe care o cunoaștem noi, cea cu coajă maro și tare! Mai multe informații despre beneficiile nucii si uleiului de cocos găsești aici!

Ultimul pas îl reprezintă asamblarea bolului! Fulgii de ovăz au extras toată apa. Adăugăm iaurtul, gemul de chia pe deasupra și semintele de canepa.  Să îl savurați cu poftă! 

Dacă ai întrebări sau pur şi simplu doreşti să îmi spui cât de tare ţi se pare reţeta :P, îmi poţi lăsa un comment mai jos sub acest articol. Mă găseşti si pe facebook dolcefarverde 🙂. Poti da subscribe la blog sau like la pagina de facebook pentru a fi la curent cu noutăţile din lumea reţetelor sănătoase şi a nutriţiei echilibrate!

 

Leave a Reply