Retete, Retete raw vegane
Leave a comment

Smântâna de caju homemade

Ai întâlnit vreodată o persoană căruia să nu îi placă gustul de smântâna? Eu nu! Nu cred că există! Nu are cum! Gustul smântânii este delicios! Oricât ne-am dori să nu recunoaștem că am mânca lingură după lingură fără să stăm pe gânduri . . . totuși smântâna nu este cea mai sănătoasă alegere. Pe cât este de bună la gust – pe atât de repede se depune unde nu trebuie. Așadar m-am gândit că o variantă vegana  -poate va va face cu ochiu’ 🙂

Varianta mea vegană este făcută din caju.

 
Nucile caju au un conținut mare de grăsimi sănătoase. Aproximativ 75% dintre grăsimile conținute de nucile caju sunt acizi grași nesaturați ca și în cazul celor regăsiți în uleiul de măsline. Grăsimile mono – nesaturate conținute în caju aduc beneficii majore sănătății, inclusiv sănătății inimii. Caju-ul este bogat în cupru, mangan, triptofan, magneziu, fosfor.

 
Ce trebuie să faci pentru a încerca această “smântâna”! ♥ ♥ ♥

Aceasta este făcută din caju, apa și probiotice. Probioticele sunt bacteriile sănătoase de care organismul nostru are nevoie. Probioticele ne ajută pe noi în îmbunătățirea digestiei. Așadar această rețetă are un dublu rol . . . acela de a ne satisface papilele gustative (nu neapărat a veganilor) dar și de a ne îmbunătăți digestia. Este o rețetă super simplă . . . dar absolut delicioasă!
 
Probabil că acum te gândești . . . dar cum să aibă caju-ul gust de smântâna corect? Treaba este că atunci când probioticele se hrănesc cu “zahărul/glucidele” din caju – acestea fermentează și rezultă minunata cremă cu un gust de 1 : 1 smântâna sau iaurt (depinde cât de mult le lași să fermenteze).

Ingrediente “smântâna” vegana:

– 200g caju
 
– 100ml apa
 
– 2 capsule de probiotice (eu folosesc Jarrow Dophilus)

Mod de preparare :

Se pune la hidratat caju-ul pentru 4-5 ore. Sau dacă va este mai ușor puteți să îl lăsați la hidratat peste noapte. Strecurăm caju-ul eliminând apa în care a stat și îl introducem în blender. Incepem si adăugăm puțin câte puțin apă plată pentru a ajuta la omogenizare.
 
 Mixam câteva minute până când reușim să transformăm caju-ul într-o pastă cremoasă. Apoi adăugăm pudra din 2 capsule de probiotice.
 
 După ce am amestecat bine – introducem pasta de caju (care momentan are gustul de caju) într-un borcan din sticlă și îl închidem. Așezam borcanul pe calorifer timp de 8-12 ore.
 
A doua zi vom descoperi un alt gust! Smantanaaaaaaaaaa

După ce am obținut gustul dorit, vom transfera borcanul în frigider . Aceasta rezistă la frigider câteva zile și se comportă că o smântâna traditională. Putem folosi smântâna ca și dressing de salată, peste sărmăluțele vegane sau în supe creme!

 

 

Dacă ai întrebări sau pur şi simplu doreşti să îmi spui cât de tare ţi se pare reţeta :P, îmi poţi lăsa un comment mai jos sub acest articol. Mă găseşti si pe facebook dolcefarverde 🙂. Poti da subscribe la blog sau like la pagina de facebook pentru a fi la curent cu noutăţile din lumea reţetelor sănătoase şi a nutriţiei echilibrate!

Leave a Reply