pranz / cina, Retete, retete vegane
comment 1

Pilaf de hrisca cu orez brun – deliciosss

Pilaf de hrişca cu orez brun – Este absolut delicios şi super sănătos!

 

Ingrediente:
– 300g orez brun;
– 100g hrişca coaptă;
– 1 ceapă medie;
– 1 ardei kapia roşu;
– un praf de busuioc uscat;
– sare după gust.

 

1. Spălăm orezul brun şi hrişca bine bine şi apoi le punem la fiert separat. De ce? Pentru că timpul de fierbere diferă. Orezul brun se umflă puţin mai greu (30-40 min) ca hrişca (15min).
Eu am folosit hrişca coaptă (maro la culoare) şi nu pe cea crudă (verde-bej). Am folosit-o pe aceasta pentru că este mai aromată, are un gust de nuci. Este super delicioasă 🙂

2. După ce a scăzut apa şi au fiert ambele, le amestecăm şi adăugăm peste ele ceapa tăiată cubuleţe. Apoi ardeiul la fel tăiat bucăţele mici şi puţin busuioc uscat.
Tot spre sfârşit adăugăm şi sarea, aici este opţional, după gust.

3. Le lăsăm astfel încât aromele să se întrepătrundă. Va recomand să nu lăsaţi apa să scadă de tot. După ce opriţi focul, hrişca şi orezul încă mai absorb apa şi îşi măresc volumul. Nu dorim că mâncărica să aibe o textura uscată ci mai degrabă moale, catifelată 🙂
Pozele vorbesc de la sine 🙂

pilaf-hrisca-3

pilaf-hrisca-2

Orezul brun

Ca şi în cazul făinii albe înlocuite cu făina integrală, cam aşa stă treaba şi cu orezul alb/brun. I se îndepărtează coaja pentru a putea fi gătit mai uşor. Aţi observat cât de uşor se fierbe un orez alb? Acum urmează întrebarea din categoria va mai aduceţi aminte!? 🙂 Pe vremea mea … 🙂 alegeam orezul bob cu bob! Acela era orezul adevărat.

1. Orezul brun păstrează întreaga cantitate de fibre şi germeni, părţile cele mai bogate în nutrienţi vitali;

2. Orezul alb este o cereală care şi-a pierdut prin măcinare tărâţele şi germenii. El trece printr-un proces de rafinare, care înlătură elementele esenţiale;

3. Cel brun este bogat în calciu, fibre, magneziu, zinc şi potasiu;

4. Cel alb rafinat ajunge să nu mai aibă aproape nici o valoare nutritională;

5. Orezul brun menţine glicemia în limite normale;

6. Orezul alb creşte rapid nivelul glicemiei în sânge.

Va urez poftă bună.

Dacă ai întrebări sau pur şi simplu doreşti să imi spui cât de tare ţi se pare reţeta :P, îmi poţi lăsa un comment mai jos sub acest articol sau mă găseşti pe facebook dolce far verde 🙂. Poti da subscribe sau like la pagina de facebook pentru a fi la curent cu noutăţile din lumea reţetelor sănătoase şi a nutriţiei echilibrate!

 

1 Comment


Leave a Reply