pranz / cina, Retete, retete vegane
Leave a comment

Lipie shaorma din semințe de in – Rețeta Video!

da da știu . . . ce caută cuvântul shaorma pe un blog dedicat sănătății și nutriției echilibrate?! 🙂
 
Eu am observat că în ultimii ani a început să existe o mare căutare pentru rețete sănătoase – pentru variante reinterpretate. Din acest considerent azi mi-am propus să vă învăț cum putem prepara o variantă de lipie mult mai sănătoasă decât cea tradițională făcută din făină albă. Și poate chiar să învățam să facem o shaorma mai sănătoasă fără sosuri dubioase și bazaconii 🙂
 
Lipia poate fi folosită atât la prepararea unei shaorme cât și folosită ca pâine pentru a întinde diferite pateuri tartinabile.
 
Rețeta este supeeer simplu de preparat!

Ingrediente lipie shaorma:

– 150 g semințe de in
 
– 200ml apă plată caldă

Mod de preparare lipie:

 1. Se macină semințele de in într-o râșniță sau în blender până când le transformăm într-o pulbere fină ca de făină. Apoi transferăm făina într-un bol încăpător;
 
 2. Se adaugă apa caldă peste făina proaspăt măcinată din semințe de in. Se amestecă bine și se lasă aproximativ 5/10 minute până când acestea au absorbit toată apa;
 
 3. Cu ajutorul mâinilor vom transforma aluatul într-o sferă pe care o vom tăia în 4 părți egale;


 
 4. Fiecare parte va fi transformată la rândul ei într-o altă sferă mai mică. Cu ajutorul unui făcăleț vom întinde bine aluatul până ce ajungem la grosimea de lipie dorită; Este important să nu fie nici prea groasă nici prea subțire;
 
 5. Cu ajutorul unui capac sau a unei farfurii vom decupa aluatul într-o formă de lipie perfect rotundă;

 

Coacerea lipiilor

 
 6. Apoi vom presăra lipia cu puțină făină de hrișcă, ovăz sau cocos în cazul celor care vor să mențină rețeta fără gluten; sau cu făină integrală pentru cei care nu țin neapărat la acest lucru;
 
 7. Vom coace lipia într-o tigaie antiaderentă. Nu vom folosi ulei pt că aceasta nu se lipește (în cazul în care nu deținem o tigaie antiaderentă atunci puteți folosi puțin ulei);
 
 8. Coacem lipia timp de 1-2 minute pe fiecare parte – ne vom da seama că este gata atunci când lipia devine mai închisă la culoare.
 
 9. Vom prepara 4-5 lipii din cantitățile menționate mai sus.

 
 Poftă bună!

 

Dacă ai întrebări sau pur şi simplu doreşti să imi spui cât de tare ţi se pare reţeta :P, îmi poţi lăsa un comment mai jos sub acest articol sau mă găseşti pe facebook dolce far verde 🙂. Poti da subscribe sau like la pagina de facebook pentru a fi la curent cu noutăţile din lumea reţetelor sănătoase şi a nutriţiei echilibrate!

 

 

Leave a Reply