Retete, sucuri si smoothies
Leave a comment

Lapte de cocos homemade cu aromă de zmeură şi mure!

Ştiu deja am purtat discuţia despre cât de dăunător/înşelător este de fapt laptele de migdale, orez, soia, ovăz provenit din comerţ. Aceelasi părere o menţin şi pentru laptele de cocos.

De ce dăunător?? Pentru majoritatea variantelor de lapte la cutie conţin zahăr, ulei de floarea soarelui, sare, agent de îngroşaregumă de guar toate având scopul prelungească termenul de valabilitate.

Iar majoritatea variantelor sunt combinate cu lapte de orez – prin intermediul căruia îţi sare în aer glicemia sângelui. Cu alte cuvinte glicemia creşte şi scade la fel de repede având repercursiuni asupra sănătăţii noastre.

Aşadar propun încercaţi o varianta de lapte de cocos făcută în casă. Este super ieftină! Nuca de cocos costă 2.50 lei la supermarket. Mai adăugăm puţină apă plată şi câteva curmale pentru dulceaţă şi tam tamrezultă lapte de cocos delicios.

Ingrediente lapte de cocos:

– 1 nuca de cocos matură

– 1 litru apă plată

– 5 curmale hidratate anterior

Şi pentru suntem în sezonul fructelor de pădure îndemn din tot sufletul le folosiţi.

– pentru culoarea roz folosim 1/2 cană de zmeură

– pentru culoarea mov folosim 1/2 cană de mure

Mod de preparare:

1. Spargem nuca de cocos. Atenţie există o procedură destul de simplă despre cum spargem nuca. Vi-o ataşez mai jos!

2. Curăţăm coaja tare şi maro a nucii de cocos. Apoi introducem pulpa nucii în blender împreună cu apa şi curmalele. Vrum vrum până ce acestea se omogenizează bine. Putem adauga de asemenea şi apa de cocos din interiorul nucii de cocos.

3. Cu ajutorul unui săculeţ, sită sau cu un tifon filtrăm toată compoziţia şi o stoarcem bine bine astfel încât extragem tot laptele din pulpă. Vă recomand nu aruncaţi pulpa de cocos, ci o folosiţi la deserturi sau smoothie-uri!

4. Separat blenduim zmeura şi apoi murele. Apoi le amestecam cu laptele nostru de cocos. Fructele de padure se combina bine cu laptele!!! Fructele conţin puţine calorii şi echilibrează totuşi cantitatea de calorii provenite din laptele de cocos.

Nu panicaţi! Nuca de cocos conţine întradevăr grăsimi saturate dar acestea fac parte din familia trigligeridelor cu catenă medie. Acest lucru ne indică faptul grăsimile din nuca de cocos se digeră mult mai uşor decât grăsimile saturate cu catenă lungă. Citeşte mai multe despre acest subiect aici!

Un deliciu!

Dacă ai întrebări sau pur şi simplu doreşti să imi spui cât de tare ţi se pare reţeta :P, îmi poţi lăsa un comment mai jos sub acest articol sau mă găseşti pe facebook dolce farverde 🙂. Poti da subscribe sau like la pagina de facebook pentru a fi la curent cunoutăţile din lumea reţetelor sănătoase şi a nutriţiei echilibrate!

Există mai multe variante de a sparge o nucă de cocos:

prezint mai jos doar 2 dintre acestea.

 

Leave a Reply